מבזקים

ח"כ שרן השכל בהצעת חוק: לאפשר קליטת רופאים מחול' ללא בירוקרטיה

תוכן עניינים

רוח רעננה של עשייה מבורכת נושבת במפלגת השלטון, כאשר הצעתה של ח"כ שרן השכל עברה אתמול (יום רביעי) בקריאה טרומית בכנסת.

ההצעה מביאה בשורה משמחת לעולים אשר הוסמכו כרופאים ועומדים בתקן האירופאי, בין אלו שכבר עלו לישראל ובין אלו אשר שוקלים ומתלבטים האם להגיע ולעמוד אל מול חומה בירוקרטית מתסכלת.

אין ספק שהצעתה של הח"כית הצעירה פותחת דלת לעולים המתלבטים להיכנס בשעריה של מדינתנו ביתר קלות, ואנחנו זוכים לקלוט עלייה איכותית, משכילה ומפרה.

בקצרה ניתן לספר כי מדובר על שינוי התנאים לקבלת הרישיון לעיסוק ברפואה, לאלו אשר הם כבר רופאים מוסמכים ועסקו במקצוע מעל 5 שנים, ומבקשים לעלות לישראל.
על פי ההצעה הרופאים העולים יוכלו לקבל רישיון ללא מבחנים והתמחות נוספת.

מתוך דבריה של חברת הכנסת השכל;

לארץ ישראל זה לא דבר פשוט, העולים צריכים להתמודד עם אתגרים רבים כמו שפה חדשה, מציאת דיור הסתגלותם של הילדים בבתי ספר, מציאת עבודה וכדומה.

עולים רבים הגיעו ארצה לאחר שלמדו רפואה בבתי הספר הטובים בעולם ו‏עברו שבע שנים ‏של התמתחות קשה ומתישה בבתי החולים הטובים בעולם.‏ עולים אלו שלמדו את מקצוע הרפואה וחלקם אף עבדו כמנתחים ומומחים במשך שנים רבות מוצאים עצמם ללא עבודה, מובטלים ועם קושי רב להתפרנס בארץ. החסם הבירוקרטי בהליך אישור הרישיון, לא רק מרתיע רופאים יהודים מלעלות לארץ, אלא גם גורם לעולים שכבר הגיעו לישראל, להרים ידיים ולחזור חזרה לארץ מוצאם.

אני עובדת זמן רב על הצעת החוק זו ולאורך כל הדרך הייתה התנגדות ועכשיו הצלחנו לשנות את המציאות, הופכים את עתיד העולים לטוב יותר, מבטיחים את התאקלמותם ‏הקלה, ועוזרים להשאיר אותם בישראל!

זוהי בשורה גדולה עבור עולים רבים שרק מחכים לעלות לארץ!"

שוחחנו עם הגברת אורית בורדה, דוברת משרדה של חברת הכנסת;

"יש משהו שגרם לעשות את השינוי הזה? משהו שהציף את הנושא?"

"בטח. קיבלנו המון פניות בנושא. יש הרבה מאוד עולים, בעיקר מצרפת וארה"ב שנתקלים בבירוקרטיה הקיימת כיום. כיום, גם אם לעולה הייתה קליניקה במדינה ממנה הוא עלה, הוא נדרש לעבור מסכת בירוקרטיה מפרכת של מבחנים והתמחות חוזרת. הרבה עולים מתייאשים ומעדיפים לחזור חזרה למדינה ממנה הגיעו."

"ומעבר להקלה שתהיה לרופאים שיבחרו לעלות לישראל, האם אתם מאמינים שקליטת הרופאים העולים תשפר את תנאי ההעסקה של הרופאים בארץ? הצוותים יגדלו, המשמרות יתקצרו.."

"אנחנו מאמינים שזה יתרום המון לרפואה בארץ. כרגע יש עומס על מערכת הרפואה, אך המטרה העיקרית היא להקל על העולים בקבלת הרישיונות, למרות שזה בהחלט יתרום."

"ובסופו של דבר זה גם יתגלגל לציבור..הפחתת עומסים וקיצור תורים.."

"אנחנו מאוד מקווים שתהיה עלייה בכמות כזו, כרגע אנחנו יודעים על מאות רופאים שהשינוי יכול להקל עליהם משמעותית. רק הזמן יגיד אם זה יעזור למערכת הרפואה בצורה אבסולוטית, אך על פי התחזית זה בטוח יקל."

לסיכום, אמנם להצעת החוק יש עוד לעבור מסע בדרך אל החקיקה, אך הרצון לשינוי ולמלחמה בבירוקרטיה מיותרת ומסורבלת כבר כאן.
נקווה שמכאן תצא בשורה אמיתית אשר תקל על אחינו להגיע ולהשתלב בצורה אופטימלית.

 

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

ח"ה שרן השכל. צילום: ליאור מזרחי
ח"ה שרן השכל. צילום: ליאור מזרחי
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: