מבזקים

סגן שר הבטחון אלי בן דהן: "מדינת ישראל היא אי של יציבות במזרח התיכון הבוער"

תוכן עניינים

סגן שר הביטחון אלי בן דהן הגיע לביקור באוגדה 80 שמופקדת על גבולה המערבי והמזרחי של מדינת ישראל וקיבל סקירה מסגן מפקד האוגדה

שי אלבז | ט' בשבט תשע"ח | 25 בינואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

במהלך ביקורן של סגן שר הבטחון אלי בן דהן, קיבל סגן השר סקירה מסגן מפקד האוגדה אל"מ דוד כהן, על אתגרי הגזרה והצעדים המשלימים הנדרשים לפתיחת שדה התעופה רמון.

בביקור התייחס סגן השר בן דהן לכמה סוגיות ואמר: "לפני הכל, חשוב לציין דווקא כאן במשולש הגבולות של ישראל, מצרים וירדן את "חגיגות" 7 השנים ל"אביב הערבי", שהביא שפיכות דמים ומלחמה במקום פריחה. הוא גם הוכיח שוב פעם שמדינת ישראל היא אי של יציבות במזרח התיכון הבוער. גזרה זו משתנה לאור התגברות הטרור האיסלאמי הקיצוני והתפרקות המדינות הערביות מסביב".

על סוגיית המסתננים, אמר: "סוגיית המסתננים נעצרה לחלוטין מבחינת גורמי הביטחון בזכות שלושה מרכיבים מרכזיים: מודיעין, פעולה נמרצת של המצרים וגדר שעון החול".

לגבי הגבול עם מצרים התייחס סגן השר ואמר: "פעילות מחוז סיני של דאע"ש לא מפסיקה לאתגר את הצבא המצרי, שמתמודד לנוכח האתגר. ישראל צופה בתהליכים במחוז סיני של דאע"ש. צה"ל, על מפקדיו וחייליו, נערך כל העת גם מבחינה מבצעית לאירוע מתפרץ בגזרת הגבול המערבי כדוגמת אירוע נטפים בשנת 2011."

 

צילום: דובר צה"ל
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: דובר צה"ל
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: דובר צה"ל
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: