מבזקים

מצרים בונה צי צוללות חדישות בעל משמעות מאתגרת במיוחד

תוכן עניינים

אושר לפרסום: צוללת מצרית חדישה צולמה השבוע במימי נמל קייל בגרמניה.

%d7%a6%d7%95%d7%9c%d7%9c%d7%aa-1

%d7%a6%d7%95%d7%9c%d7%9c%d7%aa-2

%d7%a6%d7%95%d7%9c%d7%9c%d7%aa-3

הסבר על הצוללת שבתמונות

צוללת מצרית בבנייה, מדגם 209/1400, שצולמה במימי המספנות הגרמניות בנמל קייל. הצוללת שבנייתה כבר הושלמה עורכת בימים אלו בדיקות אחרונות בטרם מסירה מתוכננת לידי הצי המצרי בתחילת שנת 2017.

צוללת שנייה שהוזמנה על ידי מצרים היא מדגם 209/1400.  S42 שבנייתה נמצאת בעיצומה במספנות TKMS בקייל שבגרמניה. הצוללת אמורה להימסר לצי המצרי במהלך שנת 2018.

 

%d7%a6%d7%95%d7%9c%d7%9c%d7%aa-4

בסך הכל הזמין הצי המצרי עד כה 4 צוללות מהמספנה הגרמנית. שר האוצר הגרמני מסר כי הצי המצרי מנהל בימים אלו משא ומתן עם המספנות בקייל להזמנת 2 צוללות נוספות מטיפוס-214.

לדברי המצרים הצי זקוק למספר כה גדול של צוללות חדישות, על מנת לשמור על חופי מצרים הארוכים מאוד. חופים המשתרעים הן במימי הים התיכון והן במימי הים האדום ונועדו להבטיח את השיט הבינלאומי העושה פניו לתעלת סואץ.

 

הערכות

אפשר והצי המצרי מעריך כי בקרוב הוא יאותגר על ידי הצי האירני במימי הים האדום כפי שהבטיחו ראשי הצבא שלהם, ועל כן הוא נערך בהתאם.

אפשר והצי המצרי נערך מול סד"כ הצוללות הישראלי, המונה אף הוא 6 צוללות חדישות שנבנו באותה מספנה בגרמניה.

הצי המצרי מעריך כי האפשרות היחידה להחניק את פעילות ארגוני הטרור הקיצונים בסיני הוא, על ידי הטלת מצור ימי על חצי האי סיני, שאת רוב אספקת הנשק שלו הוא מקבל באמצעות הברחות ימיות מחופי אפריקה ותימן בסיוע אירני ישיר.

בכל מקרה, מדינה שבה חסרים מוצרי יסוד וסף הרגישות החברתית עומד לפני התפרצות המדוכאת ביד קשה על ידי הצבא המצרי, מדינה הרוכשת בסכומי עתק צי צוללות כה משמעותי, מחוייב שיש לה כוונות מאחורי רכש צבאי זה.

אז מי שחשב שקניית הצוללת השישית על ידי ישראל מיותרת, כדאי שיכניס גם את תוכן ידיעה זאת לשלל השיקולים של הבעד ונגד.

אתר החדשות Ynewt מפרסם כתבה בה הוא טוען כי האירנים שותפים במספנות הבונות הן את הצוללות הישראליות והן את הצוללות המצריות.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4887408,00.html

והשאלה, מעבר לאפשרות שיתכנו "הפתעות" בתוך המוצר המוגמר, האם המצרים יזכו להנחות "מפליגות"?  או במילים יותר מפורשות: מימון נדיב, או אף מתנות חינם מאירן תמורת מעבר לצידה ולאינטרסים שלה. מהלך ומגמה שאנו כבר רואים בעצם ימים אלו.

אכן אתגר גדול לישראל ועתיד היחסים עם שכנתה ממערב.

 

מאת: צביקה נציב  http://nzivnet.com/articles/573

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: