מבזקים

הצעה לתוכנית רב שנתית במרחב בתחום הביטחון האישי

תוכן עניינים

הבוקר התקיים דיון חמישי בוועדת הפנים של הכנסת בנושא הביטחון האישי במועצות מרחבים ושדות נגב, בהשתתפות השר לביטחון פנים חה"כ גלעד ארדן, ומפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, ראש מועצת מרחבים שי חג'ג' וראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן.

בדיון השתתפו גם תושבים, שסיפרו על המקרים האישיים שלהם, על הפחד של הילדים להיכנס ולצאת מהבית.
יצחק תורג'מן ממושב יושיביה, שבשדות נגב ציין כי פרצו לביתו שלוש פעמים בחצי שנה האחרונה ואף דרשו כופר על ידי סחיטה ואיומים.
אווה בנטל, תושבת שדה צבי, שבמרחבים, סיפרה על הפחד של הילדים לישון לבד בלילות, לאחר שפרצו להם הביתה.
ירון אורן, תושב ובעל עסק ממושב קלחים, ציין כי בשנתיים האחרונות פרצו לעסק שלו למעלה מעשר פעמים והיו עוד 7 נסיונות פריצה בחצי שנה האחרונה "חברות הביטוח כבר לא מוכנות לבטח את העסק ומבקשות מחיר לא פרופורציונאלי" ציין.
ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן:
"בשדות נגב 50% מהיישובים מוגדרים 'עוטף עזה' וזכאים למרכיבי ביטחון והחצי השני נופלים בין הכיסאות, הם קרובים לגבול עזה וקרובים לגבול חברון, יישובים אלה אינם מוגנים אפילו ללא גדר. אני מתנדב במתמי"ד בלילות ועד לגל הפריצות.
יש פחד גדול ביישובים, התושבים שומרים בלילות ועובדים ביום המצב לא יכול להימשך כך."
עידאן הקריא מתוך מכתב ששלחה תושבת מושב שרשרת בשדות נגב:
"ביום שישי בבוקר, ממש כבכל יום, פתחו ילדיי הקטנים, בני 3 ו-8 את דלת הבית, מיד לאחר שהם פתחו את הדלת שמעתי צעקות והם רצו מבוהלים. כאשר הגעתי לשם, ראיתי מחזה מחריד, שלולית דם גדולה בכניסה לבית, דלת הכניסה והמשקופים מרוחים בדם.
כאשר הגיעה המשטרה והחלה בחיפושים אחר הקורבן לו שייך הדם, גילינו חלקים מגופתו של הכלב שלנו, הם היו מפוזרים בחצר והובילו אותנו לגופת הכלב אשר היתה בצד האחורי של הבית. המחזה היה נורא, כולנו הזדעזענו. עם המשך החיפושים גילינו כי רשתות החלונות בבית נקרעו."

עוד הוסיף עידאן "ניתן למצוא פתרון ואנו לא מבקשים משהו גרנדיוזי אלא מרכיבי ביטחון בסיסיים בישובים, גדר, תאורה ומצלמות אשר יעניקו תחושת ביטחון לתושבים שלנו.
זכותו של כל תושב במדינת ישראל, בעיר ובכפר, לחוש בטוח בביתו הפרטי, אך כיום המצב בשדות נגב ומרחבים הוא אינו כזה ובכך יש לטפל בחומרה ובמהירות.
אני רוצה לציין כי המשטרה מפעילה אמצעים רבים, שמוכיחים את עצמם בחלק מהמקרים."
ראש מועצת מרחבים שי חג'ג': "אנחנו מבקשים מרכיבי ביטחון מינימאליים. אני יודע שהשר מבין את המשמעות והנחה לטפל ולמצוא פתרון ועל כך יש לומר תודה. היו מקרים של פריצות במהלך היום, כשהילדים היו בבית. האפקט הטבעי הוא שהילדים מפחדים להיכנס הביתה לבד כשהם חוזרים מבית הספר כי אולי יש פורץ. אפשר לפתור את הבעיה הזו רק בפעולה מערכתית. מדובר ביישובים קטנים. אם ביישוב מסויים היו 30 פריצות ב 2015- זה אומר ששליש מהבתים ביישוב נפרצו בשנה אחת, לא כולל עבירות חקלאיות. היתה פריצה שהסתבכה בתלמי בילו. הפורץ נבהל כשראה את בעל המשק, צעק "אללה אכבר", דקר את בעל המשק ונמלט – עד היום לא נתפס."
בסיכום הוועדה, ציין יו"ר הוועדה חה"כ אמסלם כי ניהל פגישות עם האוצר וסיכם כי משרד האוצר יתקצב ב 20 מיליון שח שיתפרסו על פני שנתיים, לטובת מרכיבי ביטחון ליישובים. אלה מצטרפים ל 15 מיליון שח שתיקצב המשרד לביטחון פנים.

כמובן שיהיה תיעדוף עפי אחוזי הפשיעה וייקבעו קריטריונים שיוויוניים

2

3

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: