מבזקים

"אני חוזר תוך 6 חודשים לעמוד בראש ממשלת מעבר בסוריה"

תוכן עניינים

תת אלוף מנאף טלאס: אני חוזר תוך 6 חודשים לעמוד בראש ממשלת מעבר בסוריה.

היו היו 2 חברים והם גדלו ביחד, כחברים, והחלו בקריירה צבאית צמודה  ביחידת העילית של צבא סוריה. שניהם באו ממשפחות מיוחסות ביותר בסוריה.

האחד, מאהר אסד בנו של נשיא סוריה המנוח חאפז אלאסד ואחיו הצעיר של בשאר אסד הנשיא הנוכחי של סוריה. דרגתו של מאהר הייתה עד לאחרונה תת אלוף והוא שרת בדיוויזיה 4 שריון פאר הכוחות של צבא סוריה.

השני, מנאף טלאס, בנו של שותפו לדרך של חאפז אלאסד ושר ההגנה הסורי האגדתי. דרגתו של מנאף הייתה עד לעריקתו מצבא סוריה גם היא תת אלוף .

מנאף ומאהר היו חברים בלב ובנפש עד שהמרד הסורי הגדול הפריד ביניהם. מנאף, הסוני, ראה בעיניים כלות איך משטר אסד מתייחס לאחיו הסונים והחליט לערוק ולברוח אל מחוץ למדינה.

לא ברור אם בעצם עריקתו של מנאף מסוריה נוצר שבר ביחסים שלו עם צמרת השלטון  ,אך הודעתו האחרונה הינה עוצמתית בכל רמה הגיונית:

תת אלוף מנאף טלאס מודיע: "שלום לאחיי הסורים, אני חוזר אליכם כראש ממשלת המעבר בסוריה תוך 6 חודשים, מקסימום".

תת אלוף מנאף טלאס, שהיה בעבר מפקד בכיר בדיוויזייה 4, הודיע כי הוא עתיד לשוב לסוריה בתוך 6 חודשים, כראש ממשלת המעבר בו יהיו חברים גורמים מהאופוזיציה וגורמים מצמרת המשטר הנוכחי וכי בשיחות במוסקבה ובטורקיה ובצרפת  בהשתתפות האופוזיציה הוחלט, פה אחד, כי הוא ימונה לראש ממשלת המעבר בסוריה.

מנאף טלאס הבטיח לאזרחי סוריה בטחון והקלה משמעותית בלחץ שארגוני המודיעין בסוריה מפעילים עליהם, וכן הבטיח לבנות צבא סורי חדש שיהיה חזק ,ויתייחסו בכבוד לכל האזרחים ובמיוחד לסונים אשר מרגישים כי הושלכו לשולי החברה בסוריה.

כאשר נשאל תת אלוף טלאס אם עמד בקשר עם בשאר אסד בנושאים אלו?

ענה: " לא. אבל יש מתווכים ביני ובין תת אלוף מאהר אסד שאף אישר כי אעמוד בראש ממשלת מעבר בסוריה".

על פי מקורות אופוזיציה סוריים: למרות שהסיפור כולו הובא על ידי העיתון הערבי א-דיאר הרי שהוא נסמך על מקורות לא מאושרים.

 

מאת: צביקה נציב  http://nzivnet.com/articles/1773

 

%d7%97%d7%95%d7%96%d7%a8

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: