מבזקים

מחלת עובדים

תוכן עניינים

י״ז באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | יום רביעי 27 במרץ 2024 | מערכת ישראל ניוז

עובדים

כל שכיר מבצע תפקיד מסוים במקום העבודה, יש כאלה שהתפקיד שלהם הוא יחיד בחברה כמו לדוגמה מנהל הכספים ויש עובדים שהם חלק ממערך גדול של עובדים בתפקיד זהה כמו לדוגמה עובדי מוקד שירות לקוחות. כל אדם מבצע עבודה משמעותית במסגרת הגדרת התפקיד שלו ואם הוא לא מגיע לעבודה, החוסר שלו מורגש ודברים לא מתנהלים באופן נורמטיבי. אם מדובר ביום אחד או בימים בודדים שאר העובדים מנסים להסתדר לבד ואחד מהבכירים משתדל למלא גם את מקומו של העובד החסר.

אך כשמדובר בעובד שנעדר פרק זמן ארוך או שהוא חולה לעיתים תכופות, הדבר יוצר בעייתיות אמיתית בהתנהלות השוטפת. רוב העובדים אינם מגיעים למקום העבודה כיוון שהם באמת חשים ברע לעיתים המחלה חולפת מהר ולעתים היא חולפת לאט. רק לאחר שהעובד מרגיש במיטבו ולא קיים חשש שהוא ידביק עובדים אחרים, הוא חוזר למקום העבודה שלו. אך אם אחד העובדים סובל מהתקפים חוזרים ונשנים של מיגרנה מדובר במצב בעייתי כיוון שאחת לתקופה הוא חש ברע וחווה התקפים קשים אשר בעקבותיהם הוא נמצא במיטה ובחשיכה פרקי זמן ארוכים, ואף קשה לו להתנהל טלפונית, בהודעות או במיילים מול הגורמים השונים במשרד. 

עובדים שנעדרים מהעבודה 

היעדרויות ארוכות מהעבודה יוצרות סיטואציות לא נעימות ולכן כל עובד מחפש דרכים כדי לפתור זאת. מצד אחד אם אדם חולה יש להמתין עד להחלמתו אך מצד שני החוסר של עובדים הוא בעייתי. ברוב המקרים המעבידים לא יפטרו בעלי תפקידים מסיבה זו אך כבר קרו מקרים שבעל העסק הבין שהנושא מכביד על ההתנהלות השוטפת ולכן העובד פוטר עקב סיבה אחרת לכאורה כמו צמצום כוח אדם. 

פתרון עבור חולי המיגרנה 

חולי מיגרנה רבים כבר מזהים כמה ימים לפני הגעת ההתקף את הסימפטומים לכך ולכן הם מיד לוקחים את התרופות הרלוונטיות. בדרך זו הם מונעים את ההתקף או לחלופין ממתנים אותו. בדרך זו הם לא נעדרים כלל מהעבודה או שההיעדרות היא מינורית של יום או יומיים.

מעבר לכך רבים מהם מבצעים טיפול מונע באמצעות הרפואה האלטרנטיבית כמו דיקור סיני אשר מסייע להם מאד, מונע התקפים ויוצר מרווחים עצומים בין התקף להתקף. בדרך זו עובדים מסוגלים להגיע לעבודה כמעט בכל יום וזאת לשביעות רצונם של המנהלים. 

שינוי באורח החיים 

נושא נוסף שהוא חשוב מאד עבור החולים מעת לעת במיגרנה הוא שינוי אורח חיים. בהתאם להנחיות של אנשי המקצוע כמו רופאים או מטפלים הם יוסיפו פעילויות חשובות לחיי היום יום שלהם וזאת על פי ההתאמה האישית של כל חולה.

יש עובדים שהשינוי הנדרש הוא ביצוע אימונים גופניים ואצל אחרים השינוי הוא תזונתי. זה כולל אכילה של מאכלים ספציפיים שהם מומלצים מול מניעת אכילת מאכלים אחרים, כיוון שקיים חשש שהם מדרבנים את הגעת התקפי המיגרנה. 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: