מבזקים

מטוסי ה"אדיר" המריאו הערב לטיסת לילה ראשונה בארץ

תוכן עניינים

עם נחיתתם נרשמה בספר הטיסות של טייסת "נשר הזהב" גיחת לילה ראשונה ומוצלחת. "הטיסה הזאת מביאה עמה אמירה משמעותית" .

זוג מטוסי ה"אדיר" (F-35I) המריאו הערב לטיסת לילה ראשונה במסגרת שירותם בחיל-האוויר הישראלי, חודש בלבד לאחר שנחתו בארץ.

587d0df01cf9bfc8 "אנחנו מבצעים טיסת לילה מהר מאד בהשוואה למטוסים אחרים שנקלטו בחיל", אמר סא"ל יותם, מפקד טייסת "נשר הזהב" שקלטה את ה"אדיר". "זאת אמירה משמעותית האומרת שאין שום הבדל מבחינתנו בין טיסת יום לבין טיסת לילה". "טיסת לילה היא לא אירוע חריג", קבע סא"ל יותם. "המערכות של המטוס מאפשרות טיסה נוחה בלילה, שכמעט זהה לטיסת יום. למרות זאת, כמו בכל משימה, אנחנו פועלים לאט תוך בקרה וניהול סיכונים מעמיק. אנו בוחנים הערב כיצד משתלבים אמצעי ראיית הלילה של המטוס עם הטיסה שאנו מכירים". צילומים: מור צידון.

טיסת הלילה בוצעה כחלק מתכנית קליטת המטוס בחיל והכנתו למבצעיות עד סוף 2017. "תכנית F-35 היא תכנית בפיתוח", אמר ראש המטה, תא"ל טל קלמן. "כמצופה מתכנית פיתוח מורכבת של מטוס קרב מתגלים בה ליקויים, זאת בדומה לתכניות פיתוח של פלטפורמות אחרות שרכשנו בעבר.

רוב מוחלט של הליקויים הם ליקויי תוכנה ובמידת הצורך מבצעים תיקונים ושינויים בגרסאות המטוס. התכנית שומרת על שקיפות מלאה מול לקוחותיה ומחויבת לבצע את כלל השינויים הנדרשים לספק בטיחות מלאה בתפעול המטוס".לא פעם מהווה הלילה יתרון משמעותי לביצוע משימותיהן של טייסות החיל, המצמצם את הסיכוי בפגיעה בבלתי מעורבים ומקטין את הסיכון לצוות המשימה. עם זאת, על פי תכנית האימונים של טייסת "נשר הזהב", הטיסות אינן מתוכננות לזמני החשכה באופן מיוחד, אך ליכולת זו חשיבות רבה בהגדרת פעילויות המטוס. "היכולת של ה'אדיר' לטוס במרחבים מאוימים מתאפשרת לא רק בזכות החושך", הסביר סא"ל יותם. "אנחנו מתכננים לטוס ללא מגבלת שעה או מרחב, ולכן זה מתאר שאנו רוצים וצריכים להתאמן עליו".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: