מבזקים

בג"ץ נתן הוראה לשחרר לקבורה את גופתו של הבדואי ללא מגבלות

תוכן עניינים

בתום דיון בבית משפט גבוה לצדק, שהתקיים אתמול בערב, ולאחר הידברות ממושכת שהייתה בין המשטרה לבין בני המשפחה וראשי הרשויות הבדואים לאורך כל הסוף שבוע, לרבות אתמול אודות תנאי שחרור גופתו של המפגע מאירוע הדריסה באום חירן במהלכו נדרס למוות רס״ב ארז עמדי לוי, בג״צ קיבל את עתירת הפונים. על פי הנחיית בית המשפט על המשטרה לשחרר את הגופה ולקיים את ההלוויה, בשעות היום ללא הגבלת מספר משתתפים.

המשטרה, שהשיקול המרכזי שעומד לנגד עיניה הינו שלום הציבור וביטחונו, מכבדת את החלטת בעת המשפט ותפעל לקיום ההלויה בתנאים שנקבעו ע״י בית המשפט תוך שמירה על ביטחון ושלום הציבור.

מבית המשפט נמסר: בית המשפט העליון קיבל ברוב דעות את הבקשה למסור את גופתו של יעקוב מוסא אבו אלקיעאן לעריכת טקס קבורה לפי מסורתם ואמונתם של בני משפחתו (בג"ץ 708/16). עניינה של העתירה בקבורתו של המנוח יעקוב מוסא אבו אלקיעאן אשר נהרג מירי שוטרים במהלך הריסת בתים באום אלחיראן ביום 18.1.2017. בדעת רוב השל השופטים יצחק עמית ואורי שהם,

כנגד דעתו החולקת של השופט נעם סולברג, התקבלה כדלקמן: "אנו מורים אפוא למשטרה לשחרר את גופת המנוח לידי המשפחה או מי מטעמה. על מנת למנוע מחלוקות נוספות, אנו קובעים כי ההלוויה תיערך מחר בשעות היום ולא בשעות הלילה; כי לא תהא מגבלה על מספר המשתתפים במסע ההלוויה; כי ההלוויה תארך עד שעתיים כפי שנתבקש; כי מסע ההלוויה יצא מאום אלחיראן אל חורה בשעות היום כפי שיתואם עם המשטרה; כי אם המשטרה תרצה בכך המשפחה תדאג להעמיד סדרנים לשמירה על הסדר; כי אם וככל שתידרש חסימת הכביש 31 בין חורה לצומת שוקת לזמן קצר, ייעשה הדבר בתיאום מראש עם המשטרה.

חזקה על משטרת ישראל, כי תיערך באופן מתאים שימנע חיכוכים מיותרים ויבטיח שמירת הסדר הציבורי."

 

מאת: עופר תמיר

 

‏לווית יעקוב אל קיעאן: השייח' ראאד סאלח כבר הגיע
‏לווית יעקוב אל קיעאן: השייח' ראאד סאלח כבר הגיע

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: