מבזקים

אל תפספסו: תערוכת צילומים חדשה לבראשית, רווקות נשית בחרבות ברזל

תוכן עניינים

תערוכת צילומים חדשה תיפתח מחר, יום שני בבראשית: רווקות נשית בחרבות ברזל- הבדידות, הציפיה לאהוב שחסר, והגעגוע שלא קיים לחייל בחזית

מימי קרוננברג | ח באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | יום ראשון 17 במרץ 2024 | מערכת ישראל ניוז

כשכולם מדברים על נשות המילואימניקים שמצפות לאיש שיצא לקרב- קבוצה אחת נותרה "שקופה" בימי המלחמה. אלו הרווקות שאין להן אפילו למי להתגעגע, אלו שהמלחמה הפכה את הבדידות והכמיהה לזוגיות לקשה ומייסרת.

צילום: שילת מזרחי

בתערוכה חדשה של "אמונה" המכללה האקדמית לאמנויות ועיצוב, מבית תנועת אמונה – שילת מזרחי, רווקה בת 38, יצאה למסע צילומים מרהיב ברחבי הארץ והיא מביאה בתערוכה חדשה את קולן של הרווקות ומבקשות הזוגיות בימי המלחמה. מזרחי, מהצלמות המובילות בישראל ומרצה במכללת אמונה רתמה למסע 25 רווקות שצולמו בחודשים האחרונים במקומות היפים בישראל. התערוכה כוללת צילומים, סרטונים וטקסטים אישיים של הנשים שהצטרפו למסע.

התערוכה תיפתח מחר (שני, 18/03/24) בערב השקה מיוחד ב"וילה-הגלריה לאמנות עכשווית", במכללת אמונה בירושלים ותהיה פתוחה לציבור הרחב עד 02/05.
———
עוד יום עובר ואני פה. עומדת. מחכה בפתח, מחכה שיגיע שיתפוס כבר מקום. מחכה שתגיע כי שמרתי לך מקום ואני פה שומרת על הלב, עומדת בפתח כל יום, כי אולי בכל רגע תגיע… ואולי זה בכלל כדי לא להיפגע.

מאז פרוץ המלחמה עולה שוב ושוב הקושי והמורכבות הגדולה של נשות המילואימניקים החוששות ומצפות לאיש שלהן שנמצא בחזית. אך כאבן של נשים רבות נעלם מהשיח הציבורי, כאבן של אלו שאין להם למי להתגעגע, אלו שמייחלות לאיש שיצפו לו שישוב מהקרב, אלו שהיו מעדיפות את החשש לאהוב ליבן מאשר את החוסר הענק בחייהן. אלו הרווקות ומבקשות הזוגיות שקולן כמעט שלא נשמע.

תערוכה חדשה של מכללת "אמונה" מבית תנועת אמונה- "בראשית"- מביאה את קולן וההתמודדות הכואבת שלהן מאז ה- 7 באוקטובר. מדובר בתערוכת יחיד שילת מזרחי, מצלמות האופנה המובילות בישראל ומרצה לאמנות דיגיטלית במכללת אמונה לאמנויות בירושלים.

מדובר במסע צילומים ייחודי בו השתתפו כ-25 רווקות בגילאי 25-45 והתקיים בחודשים האחרונים במקומות שונים ברחבי הארץ- חוף גדור בחדרה, חוף דור, בית גוברין, ים המלח, חוף פלמחים ובתרונות רוחמה. התערוכה כוללת סדרת צילומים מרהיבה, סרטונים וטקסטים אישיים שכתבו המצולמות.

מזרחי, רווקה בת 38 מירושלים, בחרה לצאת למסע מתוך המקום האישי שלה כשהיא מציגה בתערוכה את התהליך החיפוש וההתמודדות עם הקשיים של הרווקות במהלכו. כל פריים בתערוכה מתייחס לרובד אחר בהתמודדות של ימי הרווקות. בין היתר עולים בפריימים השונים נושא הבדידות, הרצון לצאת מהמעגל אל הנחלה הפרטית, על סימני השאלה בדרך, על הזמן שאוזל ונעלם, על האמהות והרצון להביא חיים לעולם וגם על נשיות ככח לתמיכה הדדית שמעניק לרווקות כוחות להמשך.

בטקסט צילומי מבויים ומוקפד היא לוכדת את מבטן הייחודי של נשים, נשים הנמצאות במסע שלהן בחיפוש אחר זוגיות ובעיקר בעת הזו. היא מציגה אחדות נשית מיוחדת אותן מבקשות הרווקות במיוחד בעת הזו. כל צילום חושף סיפור של תקווה, פגיעות ותשוקה. כל צילום מספר סיפור אישי ואוניברסלי של המתנה וגילוי, של עומק וכנות. בצילומיה מספרת מזרחי את סיפורן של הנשים, אלו המחכות לאהוב שיגיע, אלו המחכות לאהוב שיחזור, ואלו שעבורן האהוב כבר לעולם לא יחזור ועליהן לאסוף מחדש, ולהתחיל מבראשית.

ראשת המכללה האקדמית "אמונה" לאמנויות ועיצוב ד"ר אפרת גרוסמן: "אחד החוזקות של הצילום הוא בהנכחת סיטואציות מחיי היומיום שלנו באופן שלא ראינו עד כה. כולנו מודעים לתופעת הרווקות המאוחרת, היא מצויה בכל בית, כולנו יודעים שצריך לעזור בכל צורה, ובכל זאת, לראות את זה על קירות הגלריה זה קשה ולא מניח את הדעת. אנחנו תמיד דוחפים את הסטודנטים והסטודנטיות שלנו, לא לפחד מלהעלות נושאים כואבים ולתת להם במה ופרשנות אמנותית. זה ערוץ שהוא מעל המילים וכאן זה בולט במיוחד."

שילת מזרחי: "בצילום, נתתי מקום לנשים, רווקות, שעומדות על המשמר, מחכות לאהוב, מחכות לו, לזה שיגיע ויכנס ללב וישאר. למדנו לפנות מקום, למדנו שלרוקן מגירות מהלב זה עוזר. אבל מה קורה אם המקום הזה נשאר ריק יותר מידי זמן. והלבד כל כך אכזר. לרגע אחד קבוצת נשים ממקומות שונים הגיעו לאותו מקום רק כדי להרגיש שהן יחד".

צילום: שילת מזרחי

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: